Хората създаващи самоцелни, безвкусни, обидни или откровено просташки реклами твърдят, че няма лоша реклама. Тъжното е, че има наивници, които им вярват не само по света, а и у нас. В аргументацията си наблягат на това, че подобна реклама бива обсъждана в обществото и по този начин марката влиза, макар и през задна вратичка в съзнанието на потребителя. След това оставало да се изчисти лошото отношение и той става клиент, навярно и лоялен.
Мнението ми за горните съждения може да бъде изразено и с една дума - алабалистика. Но тъй като нямам за цел да влизам в теоретични спорове, просто ще споделя своето отношение към две от най-пошлите реклами, за които се сетих след срещата ми с това рекламно пано.
- Бенетон с кампания от началото на 90-те годин на ХХ век, в която използваха окървавената фланелка на войник участващ във войните в Югославия.
- Калвин Клайн с кампанията си от същия период, в която участваха малолетни (10-12 годишни) манекенки. Момичетата бяха облечени в тесни потници и къси полички и седяха в предизвикателни пози с отворени крака и ясно виждащи се бикини.
Навярно за да са в крак с тези странни тенденции у нас се предлагат подобни реклами. Една от тях е нереализираната рекламна кампания на маслото Президент, в която главен участник са крави, решили да сложат край на живота си. Те са стигнали до тази злощастна идея, защото потребителят е отказал да купи продукта на техния "труд".
Това че животните бяха в жилища и одежди типични за буржоазията от началото на 20 век само показва, колко е нелепо да се учиш само от американски учебници. Колкото до глупавото използване на темата за смъртта и проблема със самоубийствата, показва незрялото или просто болно мислене в творческите отдели.
Дами и господа рекламодатели, замислете се преди да дадете парите си на некадърни, нагли и с извратено чувство за хумор - рекламисти. Сторите ли го ще поставите маркетинговите си екипи в много трудна ситуация а марката си в нерадостна за вас класация.
Няма коментари:
Публикуване на коментар